söndag 15 juni 2014

Björn, älskade vän.

Nu har det hunnit sjunka in något i alla fall. Att du faktiskt inte längre finns med oss. Igår fick jag se din dödsannons och kan inget annat säga än att jag fick ont i magen. Det är också bestämt att jag ska gå själv på din begravning på torsdag, tyvärr kan min kära man inte följa med då han jobbar. Kommer vara extremt jobbigt men jag vill få säga farväl till dig, se hur vackert du kommer få vila i jorden. Åh, du är så saknad min vän. Frågar mig hela tiden varför du inte berättade, varför just du togs ifrån oss. En finare människa än du finns inte, det är många som skrivit på din sida att det kvittade hur ofta man hade kontakt med dig, det märktes inte om det var några dagar eller flera månader mellan, man hade ändå lika roligt med dig.

Har spelat upp hur många minnen som helst ifrån tiden med dig i huvudet, speciellt när det är dags att sova. Kommer på mer och mer små saker som var speciellt för dig. Spelar låtar som påminner om dig och ler eftersom jag fått äran att vara din vän. Minns att du bjöd mig på dom godaste muffinsens ifrån Lidl, men blåbär. Förresten Björn, vem ska nu komma med kantareller till mig om hösten? Du som gjorde det flera gånger de senaste två höstarna. Du gjorde saker så osjälviskt och brydde dig mer om att andra mådde bra än vad du fick ut av det. Du var verkligen värd guld och jag tror nog att du nu befinner dig på ett varmt ställe, med vackra stränder och vackra kvinnor. Och du bär på ett par vingar av guld.

1 kommentar:

  1. Hej! Skulle du kunna vara snäll att ta bort bilderna på min käre far från din blogg. Skulle uppskatta om det inte fanns några bilder på honom ute på nätet.

    SvaraRadera